אני לא מתלוננת

פרלה שלום,

אני מאחלת שתצליחי לפתוח את הדואר האלקטרוני הזה למרות שהדואר סגור עד שתיגמר הקורונה .  זה לא נראה לי רציני ההתפרצות של המיקרוב הזה , אני לא רואה סבל, ואני ראיתי סבל בחיים שלי, בפולין, במחנות, בעשר אצבעות עשינו מדינה , סרגתי גרבי צמר למפקד מחלקה שהיה בא אצלנו במשק , התלונן שהוא לא ישן , וקפצנו בגורן ,נו, אני לא מתלוננת שאת לא מבינה ביטויים, באת מהכפר ואני מהעיר וורשה, זה הבדלי מעמדות, אני גם לא מתלוננת שהיום בשיעור במרכז היום לקשישים נרדמת, את בסך הכול קשישה ,מה לעשות ? כשאני בזמן השיעור  נאלצתי לדחות את הפלירטוטים של המורה למחשבים.

אני לא מדמיינת ,כמו שאת אומרת תמיד ,שמתחילים איתי , ואין מה לעשות או להתלונן ,כשאישה נראית טוב היא צריכה לסבול את המבטים וכל היוצא בזה . 

המורה למחשבים נצמד אליי ולמסך כשהצבעתי על דברים במחשב שלא הבנתי. מזל ששמתי שפתון כהה היום .

זה מזכיר לי שהייתי בירח דבש עם איציק ,לא הכרת אותו, הוא נפטר מזמן , לא, אני לא מתלוננת שנפטר, איציק הזמין כרטיסים ונסענו באונייה, מה אני אגיד, אונייה לבהמות, האוכל לא היה משהו, חמאה ולבנייה של תנובה, ביצים קשות , טוסט, למה לשרוף לחם חי? הרב חובל, כל הזמן פילרטט ואני לא התלוננתי, איציק כן, שהוא רוצה להקיא, אז תקיא אמרתי לו, מה אתה רוצה מהחיים שלי? 

בסוף בתא באונייה , עם מיטות כמו של הסוכנות , איציק רצה לעשות יחסים, אני רציתי ברידג' כי הרב חובל שיחק שם. איציק גמר ושאל איך היה לי, אמרתי שאין תלונות, מיד נרדם ונחר, עליתי לשחק ברידג', רב החובל לא היה יהודי, ראיתי... את מבינה או שאני צריכה להסביר? לא היה משהו אבל דיבר איטלקית וזה עשה לי את האור גזים או איך שהם אומרים בחוץ לארץ.

אחרי זה איציק ואני טיילנו במגדל פיזה, ממש עבודה ערבית.

איציק כל הזמן רצה לצלם אותי, מה יש לצלם? אני אישה יפה, תפסיק לנדנד.

אכלנו פיצה, איציק אכל בפה פתוח ומוצי מושי מוצרלה נזלה לו, כל המסעדה הסתכלה עליו, ברברי ממש. שאל למה אני כל הזמן מתלוננת, אמרתי שהוא לא מכיר אותי ושאם יהיה לי על מה להתלונן הוא ישמע כבר.

קמצן, לא היה יכול לשלם על טיסה, אבל הוא לא אשם, חינוך של אימא שלו קמצנית, התקמצנה על מצבה של בעלה. כל השנים איציק התקמצן, ואני לא התלוננתי, וכשרצה אישות זרקתי לו בפרצוף שהוא קמצן, הוא היה נפגע, מה יש לך להיפגע, אני רק אומרת אמת בפרצוף .

רציתי לעשות tour באוטובוס תיירים עם איירקונדישן כשכעוד לא היה בארץ, אמר שניסע בתחבורה ציבורית.

כל ערב הוא רצה אישות, שאלתי אותו אם הוא חושב שאני נפקנית, פרלה, אני לא אשמה שאת סתומה ואני לא מתלוננת, להיפך אני תמיד אומרת, אין שכל אין דאגות, בקיצור נתתי לו גישה למקומות הקדושים , הוא היה נרדם כמו טטעלה, כבר לא שאל אם אין לי תלונות , ירדתי  לבר לשתות דרינק , פגשתי איטלקי, מה חשבת פרלה ,באיטליה הם איטלקים ,והוא עשה לי, מה זה עשה, לי אור גזים ,הם מבינים בזה ,והעור שלי היה ברווזים וצעקתי בוז'מוי, אני מתה, מה אתה עושה לי מאמלה, אוי ווי זמיר, גוועאלד ? חשב שאני מתה, אחרי זה לא נרדם, הדליק סיגרייה, חייך, יותר מידיי חייך, מה יש לחייך? לא הייתי מתחתנת איתו, חושב שהוא דון ז'ואן דה לא שמעטא .

נו, אחרי זה איציק כבר לא לקח אותי לא לאיטליה ולא לשום מקום, עד שבשנות 2000 וחגגנו חמישים שנות נישואים לקח אותי לאנטלייה, הפעם בטיסה. האוכל יותר מדי מוגזם, עוד לא גמרנו לאכול ,מביאים עוד. ובשוק - המבטים, איציק התלונן שאני עושה להם את זה. אני אשמה שאני צריכה לסדר את החזייה שלוחצת בחום? היית יכול לקחת אותי למפלי ניאגרה אבל לא, קמצן.

בלילה רצה אישות ונתפס לו הגב ודווקא כמעט ראיתי אורגזים, אני אשמה שטורקים עושים לי את זה? לא שהייתי מתחתנת עם טורקי.

עוד לא פתחתי את המתנה שקנית לי. קונה לי כל שנה מתנה וזה מעצבן, למה את מזכירה לי, שאני קצת מבוגרת? לדרוך לי על הכבוד? 

כל הזמן בטלוויזיה מסבירים לחטא עם ג'ל אלכוהול, שנים אני שותה ג'ל אלכוהול לפני ואחרי ארוחה, בשביל לא להידבק ועכשיו אין, ומנהל הסופר לקח אותי מאחורה, התרומם על הקצה אצבעות ורואים לו את הבטן, אני מבינה טוב מאוד רמזים, אני לא סתומה. נתן לי את הג'ל אלכוהול האחרון שנשאר, ושאל אם יש לי תלונות ואמרתי שרק חבל שהקופאיות מדברות עליי ברוסית כשאני מבקשת לא לגלגל את הבקבוקים על המסוע בקופה, אחרי זה איציק פותח בשולחן ואני אומרת לו להיזהר, ועם כל הגזים זה נשפך והבת שלי מכשפה שואלת למה אני תמיד מתלוננת, אני מתלוננת?  עכשיו אכתוב גם לנכדים, במיוחד לנכדה שלי שקיבלה את היופי מסבתא שלה, אין תלונות.

שתיגמר כבר הקורונה ויהיה דואר שתוכלו לקבל את המכתבים שאני כותבת במייל, מייל שמייל, שפה של ווילדע חייעס (חיות רעות).

נ.ב 

לא אסלח לך, לעולם, בחיים, פרלה, אני נשבעת , על העלבון שגרמת לי. מה את חושבת שאני זונה בסרט פורנו? מה חשבת לעצמך שקנית לי? מילא היית קונה בטריות אבל קמצנית שכמוך, צריך להטעין את זה לחשמל, בהתחלה חשבתי זה מיקסר. חושבת שאני פרוצה כמו החברות שלך בבינגו שצועקות ועושות עיניים למדריך בינגו. החזרתי לקופסא.

נ.ב

אני נשבעת לך ,שתדעי לך, פרלה,שבחיים, בחיים לא אסלח לך , בשום מצב לא אסלח לך,  שרק עכשיו כשאני בת 85 קנית לי את המיקסר הזה לשמה למטה, נו, ויברטור, אם היית באמת, חברה, היית קונה לי מזמן, אבל את חושבת רק על עצמך, בטח לך יש מזמן, גועל נפש , תתביישי ,כפיות טובה על כל מה שעשיתי בשבילך ! 

אין לך מה לפנות אליי במרכז יום.

פייגה.

נכתב על-ידי
גילי רוזן
הדף נקרא 143 פעמים
אהבתי חיבבתי
2 תגובות
בצע לוגין על-מנת להגיב כאן
הבו לי דף באקראי