המדריך לסועד הישראלי

תזכורת לקראת חזרת המסעדות לפעולה

1. המארחת - כל בילוי במסעדה מתחיל במפגש עם המארחת. למרות החזות המרשימה, מדובר בד״כ בבחורה שלא יודעת לספור ותיעזר בכם כדי להבין כמה אנשים עומדים מולה. במקצועיות רבה היא תושיב אתכם בשולחן התואם למספר הסועדים מינוס אחד. נכון, ממול יש שולחן שיותר מתאים לכם אבל אל תנסו לעשות לה את העבודה, מטרת המארחת היא להתחיל את שרשרת התלונות שאתם צוברים כדי שיהיה על מה לדבר אח״כ. 

יוצאי דופן הם מארחים בחומוסיות. הם ישכחו מכם ותצטרכו להזכיר להם כל שתי דקות. במקרה זה הדרך הבטוחה ביותר לקבל שולחן היא לקפוץ על כל כסא פנוי ולהרכיב שולחן בעצמכם. אם אתם רואים חבורת אשכנזים שנשארת לשבת אחרי שסיימה את החומוס ושילמה - תפסו אותם בצווארון של המכופתרת והקימו אותם בכוח.

2. המלצר - כרבע שעה לאחר שתתיישבו יפגוש אתכם חייל משוחרר בחולצה שחורה וישאל מה תרצו להזמין. המלצר הוא המשרת הזמני שלכם ולכן אל תהססו לשאול אותו כל דבר - עם איזה שמן מטגנים את השניצל, כמה גרעיני חמניה יש בסלט, למה בולגרית בתוספת תשלום ופטה לא. אל תיצרו קשר עין!!הוא עלול להיות נחמד אליכם ולספר בדיחות. אל תיפלו בפח הזה, הוא רק רוצה טיפ גדול יותר בסוף הערב. זה משתנה כמובן אם אתם אבא - מדובר בקהל שבוי מעולה לבדיחות הגרועות שלכם ובמקרה הזה ספרו הכל, תשאלו אם יש בורקס מבצק לא אלים, אם ה״ראפ עוף״ מגיע עם ביטבוקס ואם הפילה בקר או בא חם.

3. שתיה - מים מהברז הם בחינם. המסעדה מחויבת להגיש אותם ולכן - דרשו מים ככל שניתן. תבקשו גם קרח - זה מים במצב צבירה אחר ואין הגדרה בחוק למצב הצבירה בו יש להגיש מים. פאק איט, אם זה עושה לכם טוב תבקשו אדים. טיפ לאבא: ניתן לבקש מים מהחבית. 

4. זמן המתנה – השעון מתחיל לרוץ ברגע שכל באי השולחן סיימו לשגע את המלצר. בזמן הזה הוא לוקח הזמנות משולחנות אחרים, מפלש סכו״ם, ממזמז את המארחת בשירותים ולאחר מכן יזין את ההזמנה למחשב. זמן ההמתנה הממוצע למנה הוא חישוב כמות העומס במסעדה כפול מידת הרעב. בכל מקרה זה ייראה כמו נצח. נכון, מעצבן לראות אותו מסתובב בזמן שאתם מחכים לאוכל, למרות שלא הוא אחראי על ייצור המנות. מחובתכם להראות נוכחות. תחילה באמצעות מבטים לחוצים. בכל כמה דקות קראו לו וחזרו על המשפט ״סליחה, אתה יכול לבדוק מה עם האוכל שלנו?״ אחרי פעמיים מומלץ להשמיט את ה״סליחה״ ולהעלות את הטון.

5. הגשת המנות - למרות שזה הרגיש כמו נצח, המנות הגיעו וכעת ניתן לעבור לשלב הבא בצבירת התלונות. בדקו את כל מרכיבי האוכל, הטמפרטורה, הכמות, הנראות, הריח וכמובן הטעם. כל אחד מהנ״ל יכול להיות אופציה נהדרת לתלונה. אתם משלמים ממיטב כספכם כדי לקבל שירות מושלם. אל תתפשרו. החסה נראית עייפה? תחליפו. קולה בלי גזים? בושה. לא קיבלתם אקסטרה בוטנים? אי אפשר לאכול ככה. סביר שהמלצר יפטיר "כבר מביא" וישכח. עד אז האוכל יתקרר שוב, מה שיהיה מעולה לסעיף הבא.

6. פיצוי - נקודת השיא של כל בילוי במסעדה הוא הפיצוי. כאמור, אתם תמיד צודקים ולכן כל תלונה שצברתם עד עכשיו צריכה לזכות אתכם בפיצוי הולם. רשימת הפיצויים משתנה מתלונה לתלונה אך לרוב מדובר בקינוח על חשבון הבית או זיכוי למנה. דרשו את הפיצוי המגיע לכם ועמדו על כך. שימו לב: חשוב לשמור על בטחון עצמי מופרז וטון תקיף לאורך כל השיחה. באפשרותכם לקבוע את ערך הפיצוי ואם עדיין אינכם מרוצים, זה הזמן לעלות בסולם הדרגות.

7. שרשרת הניהול - כאמור המלצר כאן כדי לשרת אתכם, אך הוא במעמד הנמוך ביותר במסעדה פרט לשוטפי הכלים ועל כן אפשרויותיו מוגבלות. בקשו את אחראי המשמרת, מנהל המסעדה, הזכיין. לפחות אחד מהם נמצא בתוך המסעדה בכל רגע נתון. זהו האדם שאפשרויות הפיצוי שלו בלתי מוגבלות ועל כן תוכלו לבקש כל שתחפצו כדי לצאת מרוצים. היה והאחראי לא מספק את דרישותיכם, כתבו על כך ברשתות החברתיות. די בכמות לא מספקת של קצף בקפה לסיום הקריירה של אותו מנהל והפסקת הפרנסה לכל עובדי המסעדה. אל תרגיש רע עם עצמך. זה באשמתם, חצופים.

8. חשבון וטיפ - בסיום הארוחה תקבלו את החשבון (כן אבא, אפשר לשאול ״מה, צריך גם לשלם?״). בדקו טוב טוב את המחירים כי כמו המארחת, גם המלצרים לא חזקים בחשבון והמחשב שלהם מתוכנת בכוונת זדון למצב "שיטת מצליח". משסיימתם את התשלום, מקובל להשאיר טיפ על השירות. אל תתפרעו עם הטיפ, זו לא אשמתכם שהמלצרים עובדים בהתנדבות ומנהל המסעדה לא משלם להם משכורת. אם הם רוצים שיתאגדו או שילכו לעבוד במקום אחר.

9. זכרו - אתם המלכים. ברגע שהתיישבתם במסעדה, כל ההתרחשות במקום סובבת סביבכם. המלצרים, הטבחים והברמנים הם כאן רק כדי להשביע את רצונכם, הסועדים האחרים הם רק תפאורה ונמצאים בעדיפות נמוכה. מגיע לכם כל מה שתחפצו, כל מה שנראה לכם ראוי. אין חשיבות לנהלים המשתנים ממסעדה למסעדה או לזמני המתנה ארוכים עקב עומס. אז מה אם הגעתם בשבת בצהריים כשהכי עמוס. עדיין מגיע לכם שירות מעל המצופה.

10. לסיום, פניה למלצרים: האנשים שיושבים בשולחנות בסך הכל רוצים לברוח ממעללי היום. שלא במודע הם מחפשים להיות בעמדת כוח על מישהו ולהוציא תסכול. מצד שני כולם רוצים קצת אהבה וחיבה. תחייכו רחב, תחרקו שיניים ותגרמו להם להזמין את המנות הכי יקרות כדי להגדיל את הטיפ. עוד קצת ואתם בתאילנד. אם היה לכם יום קשה, תוכלו להתקשר למוקד השירות של חברת האינטרנט שלכם ולאיים להתנתק כי האינטרנט שלהם חרא. גם להם מגיע שיצעקו עליהם קצת. וגם לכם מגיע שירות של מלכים.

שיהיה בתאבון

נכתב על-ידי
עומריקו
הדף נקרא 55 פעמים
אהבתי חיבבתי
אין תגובות
בצע לוגין על-מנת להגיב כאן
הבו לי דף באקראי