שבט חלל, 4

Photo by Nikola Jovanovic on Unsplash
Photo by Nikola Jovanovic on Unsplash

הימים עברו עלינו במתח מסוים. ללא כל ידע על מה שהתרחש על הארץ וללא יכולת לתקשר עם הספינות האחרות, התמקדנו בהתקדמות עם הפרויקטים שלנו. ביום השמיני לחודש הראשון שלנו שם ראינו חלק מהספינות מקבלות תוספות חדשות על גופן. נפצרים רבי עוצמה שהורכבו עליהן ועתה הופנו אל מטרות שונות על פני הארץ ויצרו נזק מחריד. פטריות מעשנות עלו מכל מקום שבו פגעו הקרניים הקטלניות. וכאשר הם הופנו אל הים הם יצרו גלי ענק שמחו את החיים מערי החוף הקרובות. לא חמק מעינינו שאנחנו לא קיבלנו את התוספת המרגשת. וגם לא העובדה שתותח אחד על גבי שכנתנו, הקינשאסה גולד היקרה והטובה משכבר הימים, היה מכוון תמיד אלינו. 

ביום החמש עשרה הפסיקו להגיע קריאות המצוקה קורעות הלב מתחנת פלוטו, ומכרה כוכב חמה. לא העזנו להשיב להן. האחרונות היו יותר קללות ואיחולי חורבן. היו עוד כמה נקודות מאוישות במערכת. מושבות מחקר קטנות במאדים ובמסלול סביב שבתאי למשל. אבל מהן לא שמענו דבר. 

בסוף החודש השני שלנו הגיעה בשורה מרגשת מצוות הכימאים שלנו. אנחנו יודעים כיצד ליצור כעת את שני הדלקים הדרושים לנו. זה הדרוש למנועי הדחף הרגילים וזה הדרוש למנועי קיפול המרחב החלקי. יש לנו תהליך זיקוק שעובד, ויש לנו איך להפיק אותו בכמויות הדרושות לנו. נצטרך להסב שטח מסוים בספינה שישמש כמזקקה, ונזדקק מידי פעם לכרות חומרים לשם כך. אבל התהליך עובד. השרך מייצר החמצן שלנו, שהוסכם לכנותו שורש החיים או גבעול החיים, החל להתפשט בהצלחה ברחבי המדורים התחתונים, והוערך כי בתוך שמונה חודשים יכסה שטח המספיק כדי להגיע לייצור כמויות מספקות של אוויר לנשימה בשביל כל הצוות. בתחומי פיתוח אחרים חלו התקדמויות גם כן. ייעלנו את תהליך מחזור המים שלנו, ואפילו הצלחנו לייצר תרביות של תאי בשר למאכל במעבדה. הוא היה מעט תפל יותר מהמקור, כנראה משום שהתאים שאיתם עבדנו הגיעו ממחסני הבשר המיובש שלנו ולא מבעל חיים אמיתי. אבל זה יעשה את העבודה. 

אנשי המחשב המרכזי שלנו הצליחו בסופו של דבר לקבל קצת מידע על המתרחש למטה בערוץ האנונימי. את המידע שידר אלינו מעלה איש צבא מזדקן מאיטליה (כיום האזור שלו נקרא מחוז הים התיכון 36) בעזרת ציוד שבנה במוסך שלו. מה שהחל כשביתת עובדים המונית התפתח למרד ומאבק מזוין. התאגיד עם כוחות השיטור העצומים שלו והגישה למשאבים וטכנולוגיה, מול המורדים שלצידם עמדו כוח אדם בלתי מוגבל כמעט ושיטות גרילה שנלמדו במשך כמה עשורים לפני פריצת המאבק. שני הצדדים ביצעו זוועות בקנה מידה שלא נראו מעולם על פני האדמה. כדור הארץ עמד כנראה בפתחו של עידן חדש. ואנחנו תהינו מה יעלה בגורלנו. 

האיש רצה לדעת אם ניתן לגייס אותנו להפגיז את בנייני התאגיד המרכזיים בתותחים. אבל אסור היה לנו לענות. מלבד זאת איננו מצוידים בכלי משחית שכאלה. ובנוסף, על אף שרובנו חשד כי טוב נעשה אם נתמוך במורדים הללו הרי בסופו של דבר לא ידענו עליהם ועל הנעשה על האדמה די. בקלות יכלו אלו להיות שד גרוע מהנהלת ברוסרו אנגלז. גם אם היא מכוונת אלינו תותח בחלל. ובכן, המשכנו לצפות בהרס והחורבן שלמטה מבלי יכולת ממשית לעשות דבר. 

לבסוף, ערב אחד, השתרר שקט גדול על פני האדמה. התותחים נדמו. הנפצרים פסקו להפגיז את האדמה. אפילו התותח שהיה מכוון אלינו השפיל את הקנה. בטלסקופים שלנו יכולנו לראות כי כמעט דבר לא שרד מהערים הגדולות שלמטה. גלי צונאמי אדירים מחו את כל קווי החוף. מכתש אדיר כפגיעה של אסטרואיד ענק נפער בנקודה מסוימת בערבות אסיה הצפונית. מכתשים דומים קטנים יותר ניתן היה לראות ברחבי הגלובוס. ושריפות אדירות השתוללו בכל היערות הגדולים.

יומיים לאחר מכן עלה מולנו נציג של התאגיד. אישה שמנמנה ובלונדינית עם פנים נעימות אך עייפות מאוד. המלחמה הסתיימה בהסכם שביתת נשק. אנשי בורסרו הסכימו לסגת מנתחים גדולים של השטח, שיהפוך עתה לקרקע פתוחה להתיישבות חופשית. עלינו הוטל למהר אל תחנת חלל בסיריוס ולהביא משם מספר אנשים רמי דרג בחזרה. קיבלנו אספקה של דלק ומזון ואוויר ומים למסע, ויצאנו לדרך. ספונים במקפיאים שלנו. לפני כן, שיגרנו לאיטלקי הזקן שלנו דגימות של גבעול החיים והוראות כיצד יש לטפל בו כדי שיצמח במהירות רבה. זו, מסתבר, הייתה תרומתנו הגדולה ביותר לארץ בכל שנות קיומנו. 

כשהתעוררנו בפעם הבאה, היינו במרחק של מעל 80 שנות אור מכדור הארץ. הטיקה, שלא עברה טיפול ראוי כבר מעל 100 שנה של משימות ונסיעות חוותה כנראה איזו תקלה בזמן שהיינו קפואים. ועכשיו היינו במרחק עצום מכדור הארץ, נסחפים בחלל במהירות גדולה וללא דלק. 

*

הערת העורך

זוהי הרשומה האחרונה במגילת סיפור המקור. מצורפים כאן כמה נספחים. שמות אנשי צוות שתרמו תרומות במחיר אישי, סרטונים והדמיות של משימותינו הראשונות עבור אנשי הארץ, מפרטים של טכנולוגיה שפותחה, כמה ציורים של ילדי התקופה, פרשנויות של היסטוריונים ודרשני מגילות, ועוד כל מיני חומרים בעלי עניין. אינדקס מצורף כאן לנוחות הקורא.

כרונולוגית, הרשומה הבאה היא 'בגלות'. אם גם בבסיס הנתונים שלנו במקור הוצב אחריה סידור התפילות, השירה, התרגולים והנהלים הרשמיים הנקרא 'כנגד אפלה'. חלק זה מכיל גם גיניאולוגיות מפורטות. יש הגיון רב בסדר זה עבור בני התקופה, אולם עבור חוקרים בני זמננו מועיל יותר לפתוח בהבנת רצף האירועים בטרם נפנה להעמיק בחומרים הללו. כך שאם הקורא איננו מכיר אותו עדיין, מומלץ לקפוץ קדימה וללמוד את בגלות לפני כן.

המשך בהמשך...

נכתב על-ידי
אסא וולפסון
הדף נקרא 72 פעמים
אהבתי חיבבתי
אין תגובות
בצע לוגין על-מנת להגיב כאן
הבו לי דף באקראי