פסימוס

העננים כיסו את הרקיע כמו היו שטיח צמרירי, קרני השמש החלו מבצבצות מעל העננים וחצי עיגול צהוב חוצה אותם בדרכו מעלה. 
פסימוס נעמד מחוץ לבקתה שלו בוואטה קאנל וצפה במחזה המרהיב, ירק בבוז על האדמה, "הזריחות הארורות הללו הייתי מעדיף לישון עוד כמה שעות ולא לראות אותן". 
זה היה השבוע השני שלו בהרים של טמיל נאדו מדינה בדרום הודו לשם יצא למסע של ליקוט פטריות הזיה, אשר נקראו במילותיו פטריות הזהב הארורות. החיפוש אחריהן היה קשה ואיטי אך מחירן בשוק הגיאורגי היה יותר משל זהב. 
החיפוש יכל להימשך ימים מבלי להביא לידי תוצאות אך מרגע שנמצאה הפטריה הראשונה המשימה נגמרה תוך מספר ימים. 
פסימוס היה מומחה לאיתור פטריות וזו לפי שיטתו הסודית אשר הייתה ידועה רק לו ולאחיו למיטב ידעתו. 
הוא יצא את ביתו והחל לרדת ביערות התלולים והצפופים, העלים מסביבו עוד אסופי טל והאדמה רכה. החליט בליבו שהיום ימצא את הפטריה הראשונה וברגע שזה יקרה השאר יופיעו במהרה. השיטה תמיד עובדת.  
נמאס לי מהמקום הזה מהאוכל ההודי, ומהזריחות האלו שמזכירות לך שקמת בשש בבוקר ועוד בלי כוס קפה הגונה. 
לאחר שעתיים של שיטוטים שבהן סיים 8 סיגריות גולד פליק, נתקל במשפחת קופים שבהו בו, ופגש בשלושה באפלו לועסים עשב לח, תפסה עינו 10 פטריות צמודות מגוננות זו על זו שביצבבצו מהאדמה. 
פסימוס ניגש באטיות לבדוק האם אלו פטריות הזהב משנתברר לו שכן הוציא אותם מהאדמה בעדינות בעזרת מעדר כיס והכניס אותם אחת אחרי השניה לפיו. 
יש לו בין 30 ל40 דקות עד שהן יתחילו, בינתיים יכין את המחברת ואת העטים בצבעים השונים, ישתה אחד מבקבוקי המים שלו,יעשן כמה סיגריות ויחכה. 
ברגע שהפטריות יתחלו להשפיע אז תתחיל העבודה האמיתית. 


הפטריות התחילו לפעול והוא הפך לאחת מהן הצבעים בטבע נמרחו חוש השמיעה התחדד, הריחות החריפו, עיניו זזו במהירות, מתחת לאדמה נגלה בצבעים זוהרים רשת תת קרקעית של פטריות הזהב. 
תוך כדי הליכה ביערות הצפופים רשם פסימוס את מתווה האדמה, ואת נקודות הציון לפטריות אשר מסתתרות מתחת לעשב ולאדמה. על מנת שמחר יוכל להשתמש במתווה וזה ולדעת בדיוק היכן לחפור. 
הפטריות החל להתפוגג ופסימוס החל להרגיש את התשישות, והחל לחזור לבקתתו.


בבקתה הכין לו כוס תה גדולה וג'וינט של חשיש מלאנה מפרוואטי "הרווחת את זה ביושר פסימוס אנוכי עוד שבוע אחד ואתה חזרה בגארוגיה, הבה אצא לראות את השקיעה  ואחייך לה לאות תודה.

 

נכתב על-ידי
גולי בר
הדף נקרא 73 פעמים
אהבתי חיבבתי
אין תגובות
בצע לוגין על-מנת להגיב כאן
הבו לי דף באקראי