דוד מלך מנהטן

זה בטוח קרה

״בטח שיש ראיות לסיפורים האלו״ הם ענו לי בביטחון.
״באמת? איפה?״. אני אוהב להתעסק עם אנשים כאלו.
״בספר, מתארים שם הכל״
״מה, מה מתארים שם שאתם רואים כראיה?״
״הספר מדבר על דוד המלך. זה ידוע שהוא היה קיים ועשה מה שעשה״. הטיעונים האלו הורגים אותי. עשה מה שעשה הם אמרו לי. 
״טוב, אז נלך קצת אחורה, למה אתם מאמינים לספר שאומר לכם שדוד עשה מה שעשה?״
״כי אתה רואה שהתנ״ך מספר אמת על הכל״. זו נקודת המוצא שלהם... כל מה שכתוב בתנ״ך זה אמת.

אני ציפיתי, שלמרות שאני יושב בהרצאה בנושא ׳דויד המלך היזם הראשון׳, אנשים יפעילו חשיבה ביקורתית. הם הרי לא דתיים. הם לא מאמינים. אבל מה לעשות, הם עדיין לכודים בסיפורים. זה מה שקורה כשאתה שומע סיפורים מגיל צעיר - המוח שלנו בנוי להאמין לכל מה שאבא אומר. לספוג את זה. אבא אמר ״תזהר, האש חמה.״ ואם לא האמנת לו - נשרפת, וכנראה שלא יצאו לך ילדים שלא שומעים לאבא שלהם. זו הסיבה שאני לא כועס, כי אני מבין מאיפה זה בא.

יש לי קצת ניסיון בזה, אולי זה אפילו לא פייר מבחינתם, אז ידעתי לאן השיחה תלך. הם יגידו לי שעובדה שיש את עיר דוד בירושלים. אולי אפילו יספרו את הסיפור הגדול, שאוניברסיטת הרווארד החליטה להוציא מאמר שמפריך את קיומו של דויד ואז בדקה ה90 מצאו מטבע, בחפירה באיזו חירבה באיזה חור, שכתוב עליו ׳בית דוד׳ וזה קיפל את הזנב של כותבי המאמר. אני גם יודע לאן זה ימשיך מפה, זה ימשיך לזה שיש באמת את מצריים, יש ערים שקיימות היום שהשם שלהן עוד מתואר בספר ומצאו את זה ואת זה ופה ושם. אז במקום לזרום כמו שאני אוהב ולעזור להם לחפור את הקבר של עצמם לאט לאט ,עשיתי משהו אחר. נזכרתי בדבר הזה, מהדברים האלו שאתה מתבאס שלא אמרת כשהיית צריך.

״תגידו, נניח שבעוד 1300 שנה יבצעו חפירות ארכיאולוגיות במכתש מנהטן. במהלך החפירות ימצאו כביש. כולם יתרגשו ויבינו שאולי הגיעו לאחד הרחובות המפורסמים במנהטן״.

עד כה כולם מהנהנים אז אני ממשיך: ״חופרים סביב הכביש ומוצאים שלט ׳ברודוויי׳. החופרים מתרגשים, העניינים מתחילים להסתדר, יש להם מיקום, יש סיפורים ויש גיבוי לסיפורים של העיר המרכזית הזו. פתאום שומעים קול מתרגש במכשירי הקשר ׳חברים, מצאנו את מה שחיפשנו! מגדל האמפייר סטייט. הוא זוהה במאה אחוז. הצלחנו לאשר את קיומו של קינג קונג׳״.

נכתב על-ידי
רועי שטיינברג
הדף נקרא 200 פעמים
אהבתי חיבבתי
3 תגובות
בצע לוגין על-מנת להגיב כאן
הבו לי דף באקראי