מה סופר רוצה? שלושה דברים

סופר רוצה שלושה דברים - שיקראו אותו ברצון, שישלמו לו על הספר שלו ושהספר הזה, כרוך היטב, יעמוד גאה בספרייה של מישהו. בדַּף עבדנו בעיקר על זה בשבוע האחרון. קניתי מכונת כריכה, דיברתי עם כמה בתי-דפוס. המטרה שלנו היא לאפשר בקלות ובזול להוציא ספר.

כן, לא חייבים שכנרת זמורה ביתן דביר יגלו אתכם על ההתחלה או לזכות בפרס ספיר וגם לא חייבים קמפיין מימון המונים של 40,000 ש״ח. אפשר להיות סופר מצויין ולכתוב נהדר ולא להצליח או לחבב את השיטות האלו להוצאת ספר.

אני מאמין שב2019, כל שכן בהתשע"ט, על שלל ברכותיה אנחנו צריכים להיות מסוגלים להוציא לאור ספר ולמכור אותו בקלות ובקלות אומר גם בזול. זה דורש כל מני התאמות וקיצורי דרך ועל זה אנחנו עובדים כדי שהאיכות של הספר לא תפגע אלא רק תגבר. הרעיון הוא למכן ולפשט ולהקל על כל דבר בתהליך היצירה של ספר שאיננו הכתיבה עצמה - דפוס, עריכה, עיצוב, הפצה, שיווק, מכירות, חנות, וואטאבר. כל מה שאפשר לפשט ולמכן מפנה יותר זמן לכתיבה ולשיפור הכתיבה. באותה המידה שwix מאפשרים לבעל עסק לבנות לעצמו אתר בקלות ולהיות עסוק בדבר אחד פחות מתוך אלף הדברים שיש לו בראש, כך הַדַּף הולך ונבנה כדי לאפשר לסופרים לעסוק פחות במה שמסביב ויותר בעיקר.

למה בעברית? בעיקר החברים היזמים שלי שאלו אותי את זה. למה אתה הולך על השוק הישראלי? למה לא לעבוד גלובאלי? ובכן, אני לא הולך על שוק. אני בונה משהו שאני רוצה לעצמי. בנוסף, מספיק פעמים עשיתי דברים בשלט רחוק ובניתי מוצרים לאנשים שאני לא מכיר וזה מקטין מאד את סיכויי ההצלחה. הפעם רציתי להיות בקשר עם הסביבה שלי. רציתי לבנות משהו שהפרצופים שסביבי ישתמשו בו. רציתי לבנות משהו שאני אהיה הלקוח הראשון שלו ושהלקוח השני והשלישי יתקשרו איתי בוואטסאפ. וזה קורה.

אני משמח את האנשים שסובבים אותי וזה נותן לי המון כוח ותחושת סיפוק ומשמעות. אני שמח לבנות משהו מקומי והקריטריונים של גודל שוק חולפים לידי. וחוצמזה, תפסת מרובה לא תפסת.

ומה היה לנו השבוע?

ח״י קטעים נוספו מאז המייל הקודם. עם העלייה בתעבורה לדַּף הייתי צריך לשדרג את השרתים וליעל כמה תהליכים כדי שהכל יוסיף לעבוד.

אפנה תשומת-לב מיוחדת לסופר סתם, ליויה המתוקה וכמובן לגלעד שהרבו לפרסם בשבוע הזה. הסופר ב׳ שולח לי קטעים מעולים במצב טיוטא (תלחץ על ״פרסם״ נשמה, יש לך את זה) ועם הסופרת ל׳ שוחחתי בטלפון ואני מקווה שנפרסם את הסיפורים הקצרים שלה בימים הקרובים. הבטחתי לה שאעזור בעריכה. וכך לראשונה, הלשונאציות שלי לא מרחיקה ממני אנשים.

רוב הכיף בשבוע האחרון היה בכלל על משהו מחוץ לאתר... עידו אייזן מוציא לאור ספר שירה חדש - ערגונות. וכחלק מהכיוון הכללי, הַדַּף היה שותף פעיל בהוצאה לאור של הספר - בדפוס, בעריכה ובעוד כל מני דברים שמסביב. עידו הוא תופעה מיוחדת - סופר ויזם ועוד לפני ערגונות הוציא לאור באופן עצמאי שני רומנים - פסיכית ועם פוטנציה. קראו!

ברביעי, חמישי ושישי נציג את הַדַּף ואת הספר ערגונות ביריד הספרים העצמאי בדיזינגוף סנטר. יהיו שם עוד עשרות סופרים אינדי. קראו עוד על היריד ובואו!

והנה כמה לינקים:

https://daff.co.il/stories/429-remote-treatment

https://daff.co.il/stories/413-babe-magnet

https://daff.co.il/stories/427-burning-shtreimel-incident

ושלא תגידו שאני מתחבא מאחורי הטכנולוגיה. גם אני כתבתי משהו -

https://daff.co.il/stories/439-once-i-was-a-boy

ובונוס לכבוד חג השבועות, אבשלום אליצור על חכמת הפסיכותרפיה בשבע אמירותיה של רות המואבייה - 

https://a-c-elitzur.co.il/stories/436-calamity-and-healing-the-wisdom-of-psychotherapy-in-seven-utterances-by-moabite-ruth-hebrew

נכתב על-ידי
דור מהַדַּף
כל העדכונים של הדף וזה
הדף נקרא 113 פעמים
אהבתי חיבבתי
תגובה אחת
בצע לוגין על-מנת להגיב כאן
הבו לי דף באקראי