הימורים

הימורים, כמו סמים, אינם חוקיים.

הימורים, כמו סמים, נמצאים בכל.

עליך להתנייד בעיר. ככה זה. תוכל לבחור לקנות רכב, או קטנוע. האחד פקוק ואין חניה, האחר מסוכן ואין בגאז'. ואם תרצה לחסוך בכסף, יש תחבורה ציבורית בשפע. ושפע מאמלל ומבלבל. עבור קו 25, לך ימינה. יש עוד 4 דקות. לכאורה. בשביל קו 40, פסע שמאלה. כל 10 דקות מגיע. לכאורה. במה תבחר? על איזו תחנה תהמר? לקחת ימינה. המתנת את ה4 דקות ולא הגיע. מה שכן, שני אוטובוסים של 40 חלפו על פניך. 2 סוסים שלא הימרת עליהם.

אתה צריך עבודה. אינך הראשון. פה מציעים לך כך. שם מציעים אחרת. אתה מרחרח וסומך על מראית העין, אף שידוע לכל שאין לסמוך על מראית העין, ועליך לבחור. איפה יותר אוירה או יותר תנאים או הבטחות שניתן לקיים ותפקידים שניתן לקדם. אתה יכול להמשיך לחפש אופציה שלישית, וכך אתה מהמר שתפסיד את שתי אלה. בחר כעת! העולם לא סולח.

התחלת עבודה. מעולה. כעת בחר אם אתה רוצה קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. ביטוח מנהלים ישאב ממך קצת יותר כסף, אך יבטיח לך פיצויים ללא תלות בכמות התובעים לעומת קרן פנסיה, היא הימור על שוק העבודה. ושתי האפשרויות הן הימור קולקטיבי על יציבות הכלכלה שלא תקרוס בימינו אנו. אמן.
ועוד לא דיברנו על איזו קרן פנסיה.

בא לך חופשה. תתפנק. עם האישה? יכול להיות רומנטי, יכול להיות לחוץ. עם החבר'ה? בטח יהיה צחוקים, או מיאוס בדביליות של צחוקים עלובים. לאיזה יעד? שלא יהיה קר מדי, ולא יקר מדי, תתפשר. כמות לא הגיונית של אתרים, סוכנויות שמציעות לך מחירים אטרקטיבים, או דווקא ללכת על בטוח באתר חברת התעופה? ואם תחפש יותר מדי חיפושים, המידע יעבור בין המנועים ויניע את המחיר למעלה, האם תלך על המוקדמים או תמשיך לחפש?

פוטרת מהעבודה. בסדר. כעת עליך להחליט אם להמשיך לשלם ריסק זמני, כי אם יקרה לך משהו חס וחלילה? כן, אתה יכול להמשיך לחיות כאילו כלום לא יקרה. ואתה יכול להמר על בטוח. על בטוח שתפסיד מזה כסף. על בטוח שתעבור תאונה, כי אם לא תאונה, למה אתה משלם על ביטוח?

ירשת כסף. קורה. מצווה עליך לבחור איפה להשקיע אותו. באיזו חברת ניהול או בנק, באיזה סוג של השקעה. מניות, אג"ח, חו"ל, מקומי. איזה מכל אלה אתה מהמר יניב הכי הרבה תשואה, עד שתחליט איזה בית לקנות?

קנית בית. נפלא. רצית שקט, בלי רעשי בניה. הימרת על מקום טוב לזמן רב ככל הניתן. ואז בונים לך מגדל מול הפנים. מסתירים לך את הבריזה החמדמדה. או אז באה לגור בשכנות מחממת לב משפחה מזן שמוריד את שווי הנכס. איזה עולם אכזר. חשוב שיהיו לך שכנים טובים בכזה עולם!

לכן חשוב שיהיה שלום. מה תהמר, על מלחמה? אז תסכים להסכמי אוסלו, תן כוח לאש"ף ומול ישות חזקה והכרה עולמית תסלול את השלום. או שיהיו יותר פיגועים ויתנקשו בך. גם זה הימור. הכחשת המחיר של הימורים לא פוטרת מהמציאות.

אבל אל תדאג. בסוף יהיה לזה סוף.

נכתב על-ידי
ICייסי
NI4NI makes the whole world blind
הדף נקרא 67 פעמים
אהבתי חיבבתי
תגובה אחת
בצע לוגין על-מנת להגיב כאן
הבו לי דף באקראי