מחר יום חדש

והנה הכריכה מתישהו ביוני יצא לאור

זה חלק מהפרק הראשון של הרומן "מחר יום חדש" (c) יוצא לאור ביוני 21

זהו הרומן הראשון שלי אני כרגע ב 70 אחוז מהכתיבה שלו (הסתיים 2\20)

מענטש טראכט, און גוט לאכט" (יידיש) האדם מתכנן ואלוהים צוחק

מתישהו בעתיד...

חלק 1 הצעד הבא

1.התכנסות

"שקט ! שקט בבקשה ! ועכשיו אני מזמין את המנהלת האדמיניסטרטיבית של הפרויקט גב' תקווה",כמה מחיאות כפיים בודדות נשמעו באולם." תודה תודה אברהם " היא כחכחה בגרונה והמשיכה  "ברוכים הבאים למכון "הצעד הבא" נבחרנו יחד עם עוד כמה מכונים לבצע את הפרויקט המאתגר והרגיש הזה ,זה לא יום קל ,הפרויקט הזה הוא לא קל ,מיטב המומחים בארץ יחד עם חברי הממשלה הגיעו למסקנה שטובת המדינה והדור הצעיר קודמת לזכות האדם וחירותו הכללית בנוסף למיתון הגדול שגבה קורבנות צעירים ומבוגרים שנטלו את חייהם הוחלט על הפרויקט "מיתת נשיקה " איש מבוגר אחד התרומם מאחת השורות האחוריות ונופף בידיו ,הוא צעק "ממך נקבל את הנשיקה ?" כמה צחוקים נשמעו באולם ,האיש החל לצחוק להשתעל לכחכח להשתנק ואז נפל על המושב שלפניו ,מיד שני אחים רצו אליו ואחריהם רופא .

אחרי כמה דקות כשאיש הוצא באלונקה המשיכה בנאום "סליחה על המקרה ,לפעמים אנשים מרגישים שהם חייבים לומר את דברם ,נמשיך, אם כן זאת החלטת ממשלה ,ועקרונותיה : כל אדם מעל גיל 80 עם בריאות רופפת ממחלה קשה ושלא נשאר לו יותר משנה לחיות ,יחד עם מבוגרים מעל גיל 75 שמתנדבים לסיים את חייהם ,ו אחוז אחד מהאנשים הבריאים מעל גיל 75 שעלו בהגרלה שנערכה לפני שבוע כולם חולקו למכונים ברחבי הארץ ואתם הגעתם אלינו אל מכון "הצעד הבא "תקבלו חודש של שהות ברמה הגבוהה ביותר ,ולאחר מכן תיפרדו מהעולם בשיטה הטובה האצילית והנוחה ביותר שפיתחה חברת גו 666 "מיתת נשיקה" .

בצער רב הממשלה החלה ליישם את המהלך לאחר שכל המקורות הכספיים ייבשו כולל קיצוץ של 30 אחוז במשכורות עובדי המדינה צעד זה של הקטנת נטל הפנסיה יחסוך לממשלה כסף רב וייתן תקווה לדור הצעיר.

אם כן מצפה לכם חודש של מיטב הטיפול ,הבידור והנוחות שמכון כלשהו יכול לספק במצב זה אנחנו מוכנים בכל ליבנו לאתגר לא פשוט זה לטפל ב500 איש ואישה ,.." אברהם ניגש לתקווה ולחש לה משהו באוזן "סליחה ,היא המשיכה אברהם עדכן אותי 499 ,נשארנו 499 מר ראובן עזב אותנו מוקדם מהצפוי ,מחר יחל סבב בדיקות ושיחות עם כל מטופל כאן וכל הבירוקרטיה הרגילה שם תוכלו לשאול את כל השאלות וכולי תקווה תרתי משמע  שתקבלו גם את התשובות,  מאחלת לכם שהות קסומה בהתאם לנסיבות."

 

2 אצל הדוקטור

 

1.73 מ' ""לא יכול להיות ! אני כל החיים 1.75 דוקטור אתה טועה טעות חמורה ! 1.73" !
חבר הסנטימטרים לא טועים.." הדוקטור ענה כבר ברוגז מסוים "לא מאמין ! פשוט לא יאמן המד גובה הזה ...מגיל 18 אני 1.75 מ' למעשה הייתה אפילו תקופה מסוימת שהייתי 1.76 מ' שהייתי עם אשתי הראשונה...אךךך איזה יפה היא הייתה ..הרגשתי שיש לי כנפיים ,שאני גדול ..שאני יכול להיות מי שאני רוצה ..שאני לא ימות (במקור)אף פעם ..." יצחקי בהה בנקודה עלומה מפליג לזיכרונות אחרים טובים יותר.

מר יצחקי ! מר יצחקי !! הדוקטור כמעט צעק "תראה בגיל שלך ,אולי אפילו כמה שנים לפני כבר מתכווצים אין מה לעשות זקנים מתכווצים פעם היית 1.75 ועכשיו אתה 1.73 .." "תעלה על המשקל" הוא המשיך "70 קילו " תפשיל שרוול ותשב ,לחץ דם 130 על 90נהדר ,עכשיו ניקח ממך בדיקות דם .." רותי בואי לקחת ממנו .."למה דם אם עוד חודש אתם הורגים אותי ?" מר יצחקי שאל את הרופא בתמיהה ,"זה הנוהל ואם יש לך עוד שאלות אתה תכף תפגוש את האחות אהובה היא אחראית על כל הקבוצה שלכם ,ויש לה אני מקווה את כל התשובות ,עכשיו תוריד את החולצה ותשכב ,נהדר ! תנשום עמוק  יופי תסתובב ,הייתי אומר לך שאתה צריך לעשות קצת ספורט ,אבל לא קריטי.." עכשיו תעלה על ההליכון ..."אתם עושים לי בדיקות כאילו אני מתגייס לצבא מחר וכל זה בשביל להרוג אותי ..? הרופא צחק "אין מה לעשות אלו הנהלים ..ואנחנו לא רוצים להרוג אותך ..רק שתמות במנוחה..


"כמה זמן אתם נותנים לי ללכת ? ..כבר חצי שעה אני צועד לשום מקום ..!  "כן.." ענה הרופא  נהדר ...הנה התוצאות של בדיקת הדם הגיעה ,"הרופא עלעל בדפים ,ופנה למר יצחקי " הכל מצוין הוא בדק את המספרים בהליכון "אתה בריא לגמרי ובמצב מצוין לגיל75 הייתי אומר לך שצפויות לך עוד שנים ארוכות...הוא הביט בעיניו של יצחקי .."אתם צריכים ....יצחקי נאנח הרופא נשך את שפתו התחתונה והביט באחות, בשתיקה.

 

3 בירוקרטיה

"איפה זה? " מלמל לעצמו יצחקי הוא עבר במסדרון "חדר 4 ..חדר 4 ... הנה בין שני החדרים3 ו 4 הוא ראה לוח דיגיטלי וספרות אדומות על רקע שחור 499 .

הוא נקש בדלת "כן !" הוא שמע קול עונה לו ונכנס לחדר ראשה של האישה היה רכון על דפים יצחקי התיישב וכחכח בגרונו "רגע" היא ענתה .

היא הרימה את ראשה ואמרה "שלום לך מר יצחקי"  וחייכה אליו "אני אהובה ואני מטפלת בכל החברה שלצערנו עלו בהגרלה בהכל כל האדמיניסטרציה ,בעיות ,שאלות, מרשמים כדורים כל בעיה אהובה פותרת",  היא חייכה אליו שוב. יצחקי בהה בה במבט מהופנט ולא הצליח להוציא הגה ,אהובה נפנפה בידיה מול פניו "הלו אתה איתי ? "כן..." הוא ענה אחרי כמה שניות "סליחה .."הוא הוסיף ,"אבל אני חייב להגיד לך את ממש יפה ...בת כמה את ? 50 ?אהובה צחקה ,"תודה על המחמאה ..קצת יותר מבוגרת...והתכנסנו כאן לדבר עליך לא עלי "כן .."אישר יצחקי.

"טוב אז כמה שאלות : נולדת בארץ ? "כן " יש לך אחים אחיות ? "לא" הורים ? "נראה לך ?"
אהובה הרימה את ראשה מהדפים "לא" מה המצב המשפחתי שלך ? "גרוש ..פעמיים " ילדים יש ? "אחד ...לא ראיתי אותו ארבעים שנה .." "מה הכוונה ? יצחקי נאנח .."היא ברחה ממני לחוץ לארץ לפני ארבעים שנה ..הילד היה בן חמש ,נעלמה יום אחד .." טובבב.."אז ילד אחד.. אין אחרים ? "לא למיטב ידיעתי..  יצחקי חייך ואשתך השנייה ? "התגרשנו לפני עשר שנים ..הבת זו..
יצחקי עצר בעצמו מלומר את המילה.. "שילמתי הרבה כסף שלא היה מגיע לה..." קרובי משפחה מדרגה ראשונה ? " "אין " "אז הילד הוא הקרוב היחיד שלך ? "כן ..חיפשתי אותו כמה שנים ..לא מצאתי .." "אתה יודע שיש לך זכות לבקש מהמשלה לעזור בחיפושים .." "אז אני מבקש ,לפחות שאני יראה(במקור)  אותו לפני שאני מת."

"רשמתי את זה והוספתי דחוף  עוד היום יפנו לשגרירות אני מקווה שימצאו אותו .." "הלוואי .."  נאנח שוב יצחקי. "אתה פנסיונר ?" "כן ..מן הסתם  "היכן עבדת ? "נוימן את נוימן עורכי דין " כמה זמן ? 25 שנה "עד?" "מה עד ?" "עד איזה גיל ? "70 " מה התפקיד שלך היה ? "הייתי מסדר דברים.." אב בית כזה ? "לא ,לא ..הייתי מעביר ומביא דברים.. "איזה דברים ? "כסף.. לפעמים דברים אחרים.." לא הבנתי אהובה הסתכלה ישר בעיניו "עזבי.. הם היו עורכי דין פלילים ,היו מעטפות ,היו מתנות ,היה צריך להעביר הודעות, לסדר דברים.." "אהה" אהובה המשיכה להסתכל עליו "בקיצור היית מעאכר שלהם .." "כן משהו כזה...את יודעת צריך להתפרנס.."

"טוב.. היית אצל הרופא ? "כן מקודם " בוא נראה אם מילאתי את כל התשובות לגביך ,אהובה עברה על הדפים הרימה את ראשה והשירה עליו מבט "תראה ..אני יודעת שלא קל לכם ...כל חמשת האנשים שעלו בהגרלה ..פתאום לקבל הודעה שאתה צריך למות .. זה ממש לא קל גם אם אתה בגיל שבעים וחמש.. ועוד סתם בחוסר מזל של הגרלה תכף אני אפרט את החוקים של המקום אבל לפני זה אתה חייב לדעת אתה יכול לפדות את עצמך .."יצחקי נדרך בכיסאו "מה הכוונה? אהובה המשיכה "כל מי שישלם לממשלה מיליון וחצי דמי פדיון יקנה את .."חייו.." יצחקי המשיך "את חייו" ,אהובה אישרה.." אז את רוצה להגיד לי שאני יכול לפדות את עצמי אם אני ישיג(במקור) את המיליון וחצי הזה?.." "כן בדיוק" אישרה אהובה.

"אני רואה את הגלגלים עובדים בראש שלך .."קמה אהובה ומזגה לה וליצחקי מים ,הוא הביט בה מכושף"כן ..הלוואי והיה לי את הסכום...טוב לכללים:" היא הגישה לו את הדף

אתה גר עם שותף נוסף בחדר

אתה יכול להסתובב במכון כראות עיניך 

תוכל לפגוש פסיכולוג או יועץ רוחני או אותי בכל עת עם הודעה מראש

אסור לצאת מהמכון ללא רשות 

אין להחזיק טלפון, לשיחות יש לבוא ולבקש רשות לשוחח

אפשר לצאת עם מלווה

"במקרה זה זאת אני." היא הבהירה זהו פחות או יותר בו תחתום כאן למטה יצחקי חתם וקם "תודה רבה " גם לך היא הוסיפה. יצחקי יצא החוצה אל האוויר הקריר  הלוח הדיגיטלי נצנץ באדום 498.

4 ניסים

יצחקי ניסה להכניס את המפתח אבל הרגיש שיש כבר מפתח בפנים הוא פתח את הדלת וראה שחברו כבר בפנים החדר היה דיי גדול שתי מיטות היו בצידי החדר יחד עם ארונית עץ ושלוש מגירות מטבחון קטן עם שיש וכיור ומעליו ארון מטבח עם 4 דלתות במרכז החדר היה שולחן עגול ושתי כורסאות .ליד כל מיטה היה ארון קטן עם שתי דלתות.

"נעים מאוד החבר לחדר קם ממיטתו והושיט את ידו "ניסים" הוא הציג את עצמו"יצחקי" יצחקי הציג את עצמו והושיט את ידו הם לחצו ידיים בחום. יצחקי הניח את מזוודת הטרולי שלו ליד הארון נאנח ונשכב על מיטתו מסנן ספק לעצמו ספק לחברו "איזה יום..".

"עשית את הבדיקות ? היית אצל האחות האחראית ?..נו איך קוראים לה ? אילנה .." "אהובה" תיקן אותו יצחקי "כן.. הרבה קשקושים יחסית לזמן שנשאר לנו..." "אז כמה חסרי מזל כמונו יש פה ? הוסיף ושאל יצחקי "נדמה לי שאנחנו ארבעה ..שמעתי שאחד פדה את עצמו ...בטח היה עשיר ..אין מה לעשות הכל זה משמיים..."אמר ניסיםיצחקי הסתכל עליו ואמר: "אויש אתם והשמיים" הוא סינן חצי לעצמו חצי לניסים "אלוהים לא משחק עם קוביות ," המשיך ניסים "איזה קוביות?" לא הבין יצחקי "לא משנה עזוב לא היה לניסים כוח להסביר.

"אתה מאמין בקשקוש הזה של אלוהים ?" "כן ,ככה גדלתי ,נולדתי במקום שכולם מאמינים.." "אני לא !" פסק יצחקי "חייתי חיים שהכל היה בהם חוץ מאלוהים "והוסיף "ולא אכפת לך למות בהגרלה הזו של האלוהים שלך ?" "לא ,לא ממש לא " ענה בביטחון ניסים "תראה ,אני בן 77 לפני שנתיים אשתי שהייתי אתה 50 שנים נפלאות ,מתה מאז.. איבדתי עניין בחיים ,אם לא הייתי פחדן ,הייתי הורג את ,עצמי ..פחדתי התפללתי לאלוהים שייקח אותי אליו ..אליה... מי יודע אולי קיבל ..ניסים התיישב אצבעו לעבר השמיים.. מי יודע..

יצחקי הביט עליו בשתיקה "אתה יודע לפני איזה 30 שנה הייתי חייב כסף ..אתה יודע הימורים ..הכרתי אותם הם היו הורגים אותי הם הכריחו אותי להבריח להם סמים ..גם אז פחדתי ככה מזל משמיים שהכל עבר כמו שצריך..."

"אני מפחד למות " הוא אמר "תמיד זה היה הפחד שלי בחיים למות מאז שאני זוכר את עצמי, ועכשיו....

איפה עבדת ?" שאל ניסים "פעם אני יספר לך.. עזוב מה שהיה היה, לפתע הוא קם הסתובב בחדר כארי בסורג ופנה אל ניסים " תראה איפה תקעו אותנו בהוספיס של אנשים חצי מתים תסתכל במשרדים יש להם שלט גדול עם כמה עוד נשארו בחיים... ,אנשים מתים כמו זבובים בסוף זה יגיע אלינו.. "אז מה אתה רוצה שנעשה ?" הקשה עליו ניסים יצחקי התקרב אליו פרצוף מול פרצוף לא יודע.. אבל אני לא נשאר כאן.., חייבים למצוא דרך לברוח מפה !

"איך תברח ? לאן תברח ? אל תשכח אתה לא בן 22 " תהה ניסים  יצחקי כסס את ציפורן האגודל שלו "מחר נפגש כל הרביעייה ונחשוב מה לעשות ..אתה אתנו ? שאל אותו יצחקי "אני אתכם קצת אקשן לקראת הסוף חייך ניסים והוסיף "ואם יתפסו אותנו ?" "אז יוציאו אותנו להורג" ענה במהירות יצחקי ושניהם צחקו ..נחשוב על משהו ועל תדאג נמצא את הפרצה .." כבר מאוחר  הוא הוסיף ונשכב במיטה מכסה את עצמו ,גם ניסים נשכב במיטה ,הכי טוב נלך לישון מחר יום חדש אמר יצחקי ,הכי טוב הוסיף ניסים.

נכתב על-ידי
דרור סטרומזה
https://drorstromza.com
הדף נקרא 107 פעמים
אהבתי חיבבתי
אין תגובות
בצע לוגין על-מנת להגיב כאן
הבו לי דף באקראי