מכתבים מבטן הספינה או מי זכה באתגר התלונה

אני בבית הקרקע שלי. על הדשא הילדים משחקים. אשתי בדיוק יוצאת ממפתן הדלת וריח הלחם נישא מהטאבון שאילתרתי בחצר בקיץ שעבר. הכל אידילי ומגניב חוץ מזמזום מוזר שנשמע בעקביות ברקע ושאותו אני מזהה כיותר מאשר רק זמזום עמוד החשמל. סקרנותי גוברת ואני מתחיל לבלוש אחריו. ״רוברט! רוברט!״ אשתי קוראת לי. בכלל לא קוראים לי רוברט, מה הקטע? אני מסתכל לעברה ולא מבין ועדיין הזמזום הזה משגע אותי ורק מתגבר.

לפתע רעש אדיר של פיצוץ נשמע ועל הדשא היפה שלנו נוחתת אנכית חללית אדירה. הילדים צורחים ורצים הביתה. אשתי מניחה את ידיה על לחייה בזעזוע ואני קופא על מקומי.

״רוברט,״ קול מתכתי בוקע מהחללית ״קח את הילדים, האישה ושארי הבשר ובואו.״

״אבל לא קוראים לי רוברט!״

״כנס כבר לחללית!״ הקול הרובוטי צורח עלי

כבר חודש בבית וככה אני מרגיש.

נכנסו לחללית. אני, האישה, הילד וגם אתם. כל האנושות יושבת עכשיו בחללית וטסה לעתיד לא ידוע. כדור-הארץ כפי שהכרנו אותו הושמד. לאן אנחנו הולכים? כולם עסוקים בניחושים. הארץ, ידיעות, טיימז, אללה יוסטו ולהקתו כולם יצאו באתגרי כתיבה, קולות קוראים, מדענים כותבים, סופרים רושמים - איך יראה העולם אחרי הקורונה: אנשים יחזרו בתשובה, יחזרו בשאלה, יסעו פחות במכוניות, יתחברו לשקט וגם - יחזרו ליסוע אפילו יותר ויותר מהר, יעשנו את עצמם למוות כי הי - סוף העולם בא לביקור ושרדנו אז קרפה די אם, מאדר פאקר! הכלכלה תטוס, משפחות יתפרקו, אנשים יגלו את האור, יכתבו ספרים, יעברו צדדים, יעשו בריתות, יפרקו כתות ויקימו עמותות.

ואנחנו פה בדף, מה יהיה עלינו?

מה רצינו? לכתוב משהו, לגלות איך נראה תהליך יצירתי? משהו בפונט אלף, גודל גופן 22 פיקסל. מה רצינו? שיקראו אותנו, נשתפר, ננסה שוב, נכתוב יותר טוב, נרגש מישהו, נתרגש ממישהו.  

הדף במה ליציאה עצמאית ומעבורת פרוייקט הסיפור הקצר ואפיק ספרות ישראלית גאים להכריז על המנצחים באתגר התלונות. אבל לפני כן - כל מי שכתב ניצח. הרי אנחנו פה לא בשביל השמפניות והפרסים, לא בשביל האגו והמנעמים. לא באנו להינות ממנעמי השלטון כי אם מפרץ היצירה אשר נושאת אותנו אל האינסוף ומעבר לו.

ובכל זאת נציין את גיא פינקלשטיין, עדי פלד-שריג ונטע שרם כמובילים באתגר. מהם שקיבלו המון צפיות ומהם שקיבלו המון פרגונים.

הזוכה באתגר התלונה: יואב שפיר בירן (1984). עורך וידאו וסופר. מחבר הרומן "ולא כפי שפורסם" (כנרת זמורה, 2020). בוגר החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת ת"א.

ולבסוף נבחר המנצח, יואב שפיר בירן על מכתב תלונה שמתחיל חליפת מכתבים בלתי סבירה ומשעשעת עליה לא נגלה לכם דבר - לכו וקיראו את הסיפור הנהדר של יואב שפיר בירן - הצחוק האחרון. הסיפור יופיע במעבורת - פרויקט הסיפור הקצר באנתולוגיית סיפורי תלונה מקוונת ובמהרה בימינו בדפוס בהוצאת אפיק ספרות ישראלית כשתחלוף המגיפה ונחזור לשגרה והדפסים יחזרו להדפיס.

הבטחנו בירה לזוכים! היא אמנם תחכה לתום הסגר אבל בינתיים, כדי להמתיק את היום - יואב, גיא, עדי ונטע קיבלתם ספר אודיבל מתנת הדף במה ליצירה עצמאית. פרטים בפרטי.

תודות ליפתח אלוני ואולגה סונקין ממעבורת פרוייקט הסיפור הקצר והוצאת אפיק ספרות ישראלית

תודה לעורכי הדף - אוהד ביקובסקי, אסא וולפסון, מורז ברנדיס, מרב בן-שושן, שני גולד ותמר פריש-הלביץ

ותודה מיוחדת לטלי מקולות קוראים לכתיבה שעושה עבודה נהדרת נהדרת נהדרת בחיבור בין סופרים למשימות כתיבה נושאות פרסים, הוד והדר

וכמובן לכל הכותבים שהשתתפו באתגר:

אוהד ביקובסקי
אורית גולדמן
אורמאיר
איילת
אלעזר מאק
גיא פינקלשטיין
גילי רוזן
דודו פלמה
דורית בת ישראלה
דיאנה בארון
דניאל שוורצשטיין
יואב שפיר בירן
יובל ששון
כותב #606
ליאור רשף
מור
מורז ברנדיס
נטע שרם
עדי פלד-שריג
עופר
עידו א. זן
קטנה (מרב בן-שושן)
רם חן
שיר חייק

לכל התלונות: https://daff.co.il/challenges/3-complaint-challenge

אני הייתי דור, הייתם קהל נהדר,
תודה ונתראה בדף במה ליצירה עצמאית,
#stayhome
דור

נכתב על-ידי
דור מהַדַּף
כל העדכונים של הדף וזה
הדף נקרא 136 פעמים
אהבתי חיבבתי
2 תגובות
בצע לוגין על-מנת להגיב כאן
הבו לי דף באקראי